Deze doekoffer bevat leuke educatieve tools om kinderen van 6 à 8 jaar kennis te laten maken met de wondere wereld van fanfares en harmonies en ze meteen zin te doen krijgen in het bespelen van een blaasinstrument.
In 1190 bouwde Zeger II het mottekasteel Hoge Wal. Vandaag vind je geen echt kasteel meer op de castrale Motte. Je vindt er wel sporen terug van een middeleeuws verleden.
Ontdek het leven zoals het was op het mottekasteel Hoge Wal!
In 1190 bouwde Zeger II het mottekasteel Hoge Wal. Vandaag vind je geen echt kasteel meer op de castrale Motte. Je vindt er wel sporen terug van een middeleeuws verleden.
Ontdek het leven zoals het was op het mottekasteel Hoge Wal!
Ontdek de geschiedenis en het erfgoed van Ninove tijdens dit interactieve spel. Samen met de klas ga je op stap door Ninove aan de hand van boeiende opdrachten en spannende raadsels.
In 2023 ontwikkelde COMEET, erfgoedcel Meetjesland samen met de twee middelbare scholen (Sint-Laurens en Erasmus) in Zelzate en Heemkundige Kring Selsaete het erfgoedspel 'Laurens looking 4 love', geschikt voor de eerste graad secundair onderwijs.
Game on! De scheepsbouwerfgoedspelen.
Beleef de Scheepswerven Baasrode onder de vorm van erfgoedspelen waarin je klas zijn talent toont voor scheepsbouw, en enkele schipperskwaliteiten leert oefenen.
Erfgoedcel Meetjelesland komt als klasbak naar jouw klas om samen met de leerlingen het vernieuwde bordspel 'Tobias en de Meetjesrace' te spelen.
Het educatief bordspel is geschikt voor de tweede en derde graad van het lager onderwijs.
Speuren naar sporen is een educatief kwartetspel over archeologie in het Meetjesland en de Leiestreek, ontwikkeld voor leerlingen van het 5de en 6de leerjaar van de lagere school.
Stel je voor: je leerlingen ervaren hoe het was om jong te zijn tijdens de Tweede Wereldoorlog. Hoe voelde het om op te groeien onder Duitse bezetting, waarbij alles veranderde?
Tijdens het spel worden jongeren geconfronteerd met verschillende psychologische thema’s zoals agressie, isolatie, angst, donkere gedachten en sexting.