Onze MoMu-gidsen nemen jou en je verbeelding mee op een unieke ontdekkingstocht door de 'Collectiepresentatie'.
Niet zozeer het inhoudelijke verhaal, maar wel de beleving staat centraal tijdens het 'Droombezoek': leren kijken en fantaseren, aandacht voor...
Ben jij nieuwsgierig van aard? Duw jij in een vreemd huis een deur op een kier soms wat verder open om de sfeer op te snuiven of om gewoon wat te gluren? Dan ben je van harte welkom in het huis van twee 17de-eeuwse voorname patriciërs, Nicolaas en Frans.
Theater initiatie stimuleert kinderen om zich in te leven in andere personen en situaties. We creëren voor de kleuters een aantal speelse oefeningen en interacties die ze gaan ‘verbeelden’ en 'uitdrukken' met hun lichaam en stem.
Een tekenfilm uit de 17de eeuw? Ja hoor, Nicolaas is voor deze gelegenheid een stripfiguur die ons meeneemt naar zijn leefwereld en ons zijn vrienden voorstelt. Je kan de film op groot scherm in het museum bekijken.
In deze uiterst interactieve en speelse voorstelling komen twee muzikanten over hun instrumenten vertellen wanneer ze plots een uitnodiging krijgen om muziek te komen maken in Wereldje Andersom. Klein probleem: in Wereldje Andersom is alles...andersom.
De voorstelling “Nu?!” brengt een beeldrijk verhaal vol beweging rond het begrip tijd en drukte. Al zijn kleuters veel meer bezig met wat er “NU" te beleven valt, evengoed worden ze af en toe geconfronteerd met gebrek aan tijd.
Speciaal voor de kleuters van de derde kleuterklas bieden we een rondleiding aan met twee prachtige handpoppen, vader Christoffel en dochter Martina Plantijn.
Kleuters krijgen een rondleiding van de handpoppen Christoffel Plantijn en dochter Martina.
Kunst is een beleving, wij bieden die ervaring! Tijdens een cultuurdag gaan leerlingen verschillende workshops volgen tijdens een workshopcarrousel. Het evenement start altijd met een spetterende voorstelling van onze workshopleiders.
De mogelijkheden, thema’s, vormen en inhouden zijn oneindig. Zo is het onmogelijk om alle opties uitgewerkt aan te bieden. Voor uw school of organisatie maak ik graag iets op maat.
In deze doe-workshop gaan we zelf muziek maken, composities in elkaar steken en de mogelijkheden van grafische partituur uitdiepen. We werken met allerhande klein slagwerk en met eco-percussie.
Kitty werkt in een circus als acrobate maar wil dolgraag optreden als goochelaar. Ze droomt van een spetterende goochelshow vol muziek, acrobatie en speciale effecten, maar echte goochelaars verklappen natuurlijk nooit hun trucs.
Gebaseerd op de ‘growth mind set’ (de kracht van geloven dat je zelf kan verbeteren) van Carol Dweck, gaan we vooral zelf veel doen. We experimenteren op muzisch gebied, en spelen met muzische evaluatietechnieken.
Een initiatie in ritme, soundscapes en speciale geluiden op maat van kleuters. Horen jullie ook regendruppels? Of wind? Of... donder en bliksem? Samen met een ervaren percussionist gaan we op reis naar een ver land, waar alles anders klinkt.
Hoewel er een hoop verschillen zijn, hebben alle kinderen ter wereld iets gemeen: ze spelen! Hoe, waar en waarmee ze spelen ervaart je klas tijdens een spel per werelddeel.
Smos heeft snode plannetjes. Hij wil het kraantjeswater vervuilen. De kleuters moeten Spetter helpen om het kraantjeswater te redden. Ze moeten hiervoor een aantal opdrachten uitvoeren.
Aan de hand van het luisterboek 'De oase van Douz' met bijhorende app, zijn workshops uitgewerkt waarin de verschillende domeinen muzische vorming aan bod kunnen komen.
De workshop wordt op locatie gegeven door een medewerker van Brassery.
De Poppenzaal is een bijzonder mooi en intiem theater speciaal voor kinderen. Er is elke veertien dagen een andere voorstelling. Soms voor kleuters en dan weer voor de lagere school. Je kunt inschrijven met een klas of met de hele school.