Educatief spel: Misdaad op Scoutskamp!
Zin in een spannend misdaadspel? Zak met je klas af naar het Scouts en Gidsen Museum voor een interactief bezoek. Spelenderwijs leer je knopen leggen, oefen je oriëntatievaardigheden, kaart lezen, morsecode ontcijferen en nog veel meer.
Spelverloop:
Aan de grote maquette van het scoutskamp start het verhaal. Het lijkt een normaal kampeerterrein, maar al snel blijkt dat één van de scoutsleiders een indringers is. Zoek in groepjes uit wie niet thuishoort op het scoutskamp.
In de opdrachten testen jullie niet alleen jullie eigen scoutsvaardigheden. Elke post in het museum levert ook tips op, die jullie naar de oplossing kunnen brengen. Zoek het spoor via tochttechnieken, leg knopen, zoek met het kompas en verdien extra tips als jullie slagen in de moeilijkste uitdagingen. Welk groepje kan de indringer ontmaskeren?
Met dit spel oefen je je eigen vaardigheden en ontdek je het museum op een interactieve manier. Wie werkt het best samen en wint het spel? Spanning en plezier verzekerd!
Differentiatie:
Je kan het spel in een moeilijkere of eenvoudigere variant spelen en per opdracht (per groepje) kiezen uit één van drie moeilijkheidsgraden.
Praktisch:
Doelgroep:
lager onderwijs:derde graad
secundair onderwijs: eerste graad
Waar: Scouts en Gidsen Museum (Sint-Geertruiabdij 5, 3000 Leuven)
Wanneer: op aanvraag, tussen 1 mei en 30 oktober (Let op: doe je aanvraag minstens 1 maand vooraf)
Duur van het spel: 2 lesuren
Aantal deelnemers: 1 klasgroep per spel (voorzie 2 begeleiders per klas)
Prijs: 1 euro per leerling
Reserveren: info [at] scoutsmuseum.be
-
Basisonderwijs (lager en kleuter)
-
Gewoon basisonderwijs (lager en kleuter)
-
Gewoon lager onderwijs
- 2de graad
- 3de graad
-
Gewoon lager onderwijs
-
Gewoon basisonderwijs (lager en kleuter)
