De leerlingen gaan aan het werk als echte architecten: na een korte introductie in krachtverdeling en sterkteleer, leren ze de verschillende technieken aan om met onze superleuke piepschuimsnijders een flatgebouw te ontwerpen én construeren.
Een kubus maken van bellenblaas? Hoeveel zeepbellen in elkaar kan jij blazen? Hoe steek je een vinger in een bestaande bel zonder dat deze ‘plopt’? Fantasiebellen maken met stokjes en koord? Wie maakt de grootste bel? Kan je iets rond een bel blazen?
Ooit al eens tweemaal moeten kijken of je iets wel goed zag? Wist je dat dit een kunstvorm op zich is? Helga Stentzel legde de basis voor het huishoud-surrealisme, waarbij ze ons dagdagelijkse voorwerpen vanuit totaal andere hoek laat bekijken.
Theater initiatie stimuleert kinderen om zich in te leven in andere personen en situaties. We creëren voor de kleuters een aantal speelse oefeningen en interacties die ze gaan ‘verbeelden’ en 'uitdrukken' met hun lichaam en stem.
De trompet van koning Kanon is gestolen door een gigantische draak! Verteller/muzikant Ruben roept de hulp van de hele klas in om samen op queeste te gaan door het land van koning Kanon.
Workshop Arabische percussie:
We exploreren de ritmische mogelijkheden van de derbouka, tamboerijn en hand drum en komen samen tot een inspirerend arrangement.
We doen allerlei bewegingsspelen waarbij het competitieve of het "winnen" niet van tel is. We leggen de nadruk op samen spelen, samenwerken om een doel te halen.
De yoga workshop neemt de kinderen mee op avontuur. Kleuters worden ondergedompeld in een fantasierijk verhaal over dieren en natuur. De oudere kinderen en tieners gaan op ontdekking in eigen lichaam en geest.
Spaghettibruggen bouwen is een leuke workshop waarbij de kinderen met slechts ongekookte spaghetti en een warmtelijmpistool een brug moeten maken die een bepaalde breedte overspant.
Elk van ons is uniek en anders. Toch willen we graag hetzelfde zijn, erbij horen, niet opvallen, ... We hebben vaak angst om ons te tonen aan anderen, uit schrik om anders gevonden te worden.
Een initiatie in ritme, soundscapes en speciale geluiden op maat van kleuters. Horen jullie ook regendruppels? Of wind? Of... donder en bliksem? Samen met een ervaren percussionist gaan we op reis naar een ver land, waar alles anders klinkt.
Onze ervaren beatboxers leren in hun workshop de basis van beatboxing aan. De jongeren maken op een speelse en creatief-ritmische manier kennis met hun vocale mogelijkheden.
Een vijftiental "doe-dozen" worden in geen tijd uitgestald tot evenveel interactieve hoekjes waar de leerlingen zélf op ontdekking mogen in de wereld van muziek, beweging, en wetenschappen in het algemeen.
Aangepaste navorming voor leerkrachten kleuter, lager en middelbaar.
Een basisvorming duurt 2u tot 3u, en bestaat uit tal van tips en tricks die zo in de klas kunnen gebruikt worden.
Samen met onze percussiespecialist ontdekken we de ritmische nagalm van ons lichaam in de ruimte. Coördinatie en teamspirit leveren steevast een stevige groove. Humor en creativiteit krijgen hier eveneens een welverdiende plaats.