Deze stenen windmolen uit 1843 is nog steeds maalvaardig. Binnenin kan je je verbazen over de oude mechanismen. Sinds 1979 zijn de molen en de onmiddellijke omgeving beschermd als monument en dorpsgezicht.
Komen jullie graag naar het voorleestheatertje van Pol in zijn tuin? Zijn verhaal komt hier pas écht tot leven langs deurtjes, kiertjes, gaatjes en verborgen laatjes. Met het zie-zo-zand-lied, een toverspreuk en een echte 'POLparade' in openlucht!
De kunstenaars Miro bekend om zijn vrolijke en kleurrijke abstracte werken inspireert ons tijdens deze workshop. Abstracte kleurrijke schildersdoeken ontstaan na het speels beschouwen van de werken van Miro.
We doen allerlei bewegingsspelen waarbij het competitieve of het "winnen" niet van tel is. We leggen de nadruk op samen spelen, samenwerken om een doel te halen.
Gebaseerd op de ‘growth mind set’ (de kracht van geloven dat je zelf kan verbeteren) van Carol Dweck, gaan we vooral zelf veel doen. We experimenteren op muzisch gebied, en spelen met muzische evaluatietechnieken.
De boswachter bewaakt de laatste boom. Hij kan alle hulp gebruiken, want in een wereld waar bijna alles van plastic is, lopen rare figuren rond die allemaal snode plannetjes hebben met het laatste groen.
Een initiatie in ritme, soundscapes en speciale geluiden op maat van kleuters. Horen jullie ook regendruppels? Of wind? Of... donder en bliksem? Samen met een ervaren percussionist gaan we op reis naar een ver land, waar alles anders klinkt.
Water is heerlijk vloeibaar en heilzaam voor de natuur. Het is helder en lekker. Maar wist je dat er ook muziek in zit ? Experimenteer naar hartenlust en maak je eigen waterverhaal.Thema : afstemming en samenwerking, creatieve veerkracht en ontwikkeling.
Verschillende muzische domeinen toegepast op het thema recyclage.
Een doe-workshop waarbij we vooral muzikaal en beeldend uitgebreid aan de slag. Hoe koppel je de domeinen aan mekaar en wat is het effect op je leerlingen ?
De voorstelling “Nu?!” brengt een beeldrijk verhaal vol beweging rond het begrip tijd en drukte. Al zijn kleuters veel meer bezig met wat er “NU" te beleven valt, evengoed worden ze af en toe geconfronteerd met gebrek aan tijd.