Tijdens campus circulair beleef je jouw eerste campusdag nóg voor je jouw diploma secundair op zak hebt. We blikken dus even vooruit op vlak van studies, maar brengen het verhaal van materialenschaarste van vandaag! Onze materialen zijn schaars. Punt.
Onder de noemer StART with ART heeft Mu.ZEE 14 korte filmpjes samengesteld die aansluiten bij de nieuwe, culturele, vakoverschrijdende sleutelcompetenties voor het secundair onderwijs.
BEATS, WORDS & MOVES - integratie ondersteunen door muziek- en theaterworkshops in scholen
Integratie ondersteuning voor nieuwkomers door aanbod van muziek- en theaterworkshops voor klassen en groepen kinderen en jongeren in basisscholen, middelbare ...
Tijdens deze workshop worden een aantal thema's uit het In Flanders Fields Museum verder uitgediept. Concrete affiches, foto's, voorwerpen en getuigenissen roepen vragen op en wijzen antwoorden aan.
OKAN staat voor Onthaalklas Anderstalige Nieuwkomers. In dit project werken de jongeren samen in een reeks workshops, waarbij er aandacht is voor de eigenheid van de jongeren en hun specifieke talenten.
Hoe ga je als leerkracht aan het werk met een literair zwaargewicht als Guido Gezelle? Op welke manier kun je jongeren warm maken voor literair erfgoed? Kun je gedichten van Gezelle aan jonge kinderen presenteren?
Op zoek naar een boeiende klasuitstap? Leerlingen uit het secundair onderwijs maken, onder begeleiding van de huisbakker, een ovenvers brood. Na het analyseren van de ingrediënten begint het lastige meng- en kneedwerk.
Onze bibliotheek beschikt over een kostbare erfgoedcollectie. Vanaf het vijfde middelbaar kunnen klassen zich inschrijven om de wondere wereld van perkament, bladgoud, veren en miniaturen te leren kennen.
Insignes zijn middeleeuwse 'pins' die we veelal kunnen vergelijken met de emoji van nu! De middeleeuwer spelde ze op om te laten zien wie hij was of waar hij voor stond.
Als tweetalig platform voor kunstenaars brengt MUS-E Belgium actieve kunstbeleving binnen bereik van kinderen en jongeren ongeacht hun afkomst of achtergrond.
Bij Passerelle willen we vooral iets uit de leerlingen halen. Het draait niet om een opgelegde choreografie, maar om improvisatie. We laten onze coaches vrij: ze hebben elk hun eigen aanpak en methodieken.