Het DIVA atelier is een plek om zelf de handen uit de mouwen te steken. Een ruimte om te onderzoeken en te experimenteren. Met giettechnieken bijvoorbeeld.
Kom meer te weten over het educatieve aanbod en de manier waarop we het industrieel verleden toegankelijk maken voor een breed publiek, van kleuters tot volwassenen.
Ben je als leerkracht zelf de weg kwijt in de biologische classificatiesystemen? Geen nood, met dit atelier ben je zelf, net als je klas, meteen weer mee.
De ideale voorbereiding op een geologische excursie of dé praktische inleiding op de lessen fysische aardrijkskunde vind je als leerkracht gegarandeerd in ons atelier geologie.
Je klas raakt na dit atelier moeiteloos wijs uit al die verschillende hominiden en weet perfect hoe we meer en meer met onze verre neven, de mensapen, zijn gaan verschillen.
Vanuit Musical On Stage willen we graag bijdragen tot kwaliteitsvol muzisch onderwijs. Niet alleen als organisator, maar ook docent, begeleider en mentor voor leerkrachten.
Wanneer leerlingen zelf korte filmpjes maken, zetten ze de lesinhoud om in een creatief en persoonlijk project en werken ze aan hun mediawijze skills. Wil je ontdekken hoe je jouw leerlingen video’s kan laten maken?
Via de schilder- en beeldhouwkunst van de tweede helft van de 19de eeuw vangen we een glimp op van het leven in die periode. Gedistingeerde heren verschijnen ten tonele, dames van stand showen hun jurken en sommigen ook hun verveling.
Overtredingen, wanbedrijven en misdaden zijn van alle tijden en alle culturen. Het gewicht dat samenlevingen toekennen aan deze misdrijven verschilt, zo ook de strafmaat.
Kleurrijke powerpoint-presentatie over - naar keuze - een aantal aspecten uit de stripwereld: taal, literatuur, 'graphic novel', ziekte en handicap, autisme, Damiaan, (de)kolonisatie... Geen voorkennis vereist.
Workshop 'Miro droomt van klanken'
Hoe zie jij de wereld? Wat vind je mooi? Welke beelden komen bij jou tevoorschijn als je mijn melodie hoort? Ik weet zeker dat iedereen iets anders ziet - is dat niet geweldig?!
Wat als je leerlingen hun verbeelding leerden inzetten tijden spreekoefeningen? Wat als ze de structuur en opbouw van een mondelinge beurt konden voélen in plaats van afhaspelen?
'Wat als' zijn sleutelwoorden die een magische poort ontsluiten.
RADAR connecteert workshopgevers met organisaties. Ben jij leerkracht of jeugdwerker? Wil je iets creatiefs doen met je groep of klas en heb je nood om buiten de schoolmuren te breken?
In een wereld waarin de voortdurende mediastroom niet meer weg te denken is, kan het soms moeilijk zijn om te herkennen hoe die onze gevoelens, kennis en gedrag beïnvloedt.