Een mysterieus boek verschijnt in de klas. Nieuwsgierig verzamelen de kinderen zich errond. Ze kijken hun ogen uit. Samen met de juf wordt het boek onderzocht. Het lijkt een heel gewoon boek, het ziet er zelfs niet mooi uit … maar waarom ligt het hier?
Met Voor De Show bezorg je als leerkracht een prikkelmoment aan je leerlingen van 6 tot 12 jaar om hen te enthousiasmeren en voor te bereiden op de schoolvoorstelling die ze binnenkort gaan bijwonen in het cultureel centrum.
Kennen jullie de Boekenmoeke?
Eigenlijk heet ze Imelda, maar iedereen kent haar als de Boekenmoeke, een gezellig vrouwtje met een hart voor boeken. Ze baat al jaren het schattigste boekenwinkeltje van het land uit. Groot en klein zijn dol op haar.
Tijdens het spel worden jongeren geconfronteerd met verschillende psychologische thema’s zoals agressie, isolatie, angst, donkere gedachten en sexting.
De Erfgoedweek vormt het startschot voor allerlei initiatieven in de school en het dorp in de loop van het jaar, zoals het grootouderfeest, het schoolfeest, de kermis en de Sint-Hubertusviering.
De lokale school wordt in de Erfgoedweek verwend met een di...
Zoek mee naar erfgoedsporen in de norbertijnenabdij van Tongerlo. Eens voorbij de oude poort, op het binnenplein van de abdij ontvouwt zich een bijzondere wereld.
Harry de houtworm zit in de problemen en heeft jullie hulp nodig! Leer deze kleine kever kennen en ga met je klas op reis naar de wondere wereld van het insect.
Dit educatief pakket kaart het belang van insecten op een speelse manier aan.
Rock mee met Nicolaas Rockox en Frans Snijders. Zij organiseren een festival maar hebben jullie hulp nodig. Ga in groepjes aan de slag en organiseer het feestje van de 17de eeuw. Met een interactieve app maak je kennis met de tijd van Rockox.
Starten doen we met een rondleiding met gids : Wat zijn hanengevechten? Ooit al een vogelconcert gezien? Wie zoogde Jupiter? Werden alle dieren uit de rijk gedekte tafels van Frans Snijders echt verslonden?
Hoewel er een hoop verschillen zijn, hebben alle kinderen ter wereld iets gemeen: ze spelen! Hoe, waar en waarmee ze spelen ervaart je klas tijdens een spel per werelddeel.
Waarom en hoe komen vluchtelingen naar België? Hoe bouwen ze een nieuwe toekomst uit? Welke rol kunnen Vlaamse jongeren hierin spelen? Dankzij PeaceCraft kan je op een creatieve en beklijvende manier met deze vragen aan de slag.