Inhoudelijke criteria
- Op welke wijze zorg je dat het delen, aanwenden en verhogen van expertise tussen leerkrachten en eventueel een externe partner op de klasvloer tot stand komt?
- Is er een gezamenlijke inschatting van de beginsituatie inzake kunst- en cultuureducatie van de school voor basis-, secundair of instelling voor hoger onderwijs? Daarbij kan het voorstel zich baseren op de eerdere kunst- en cultuurervaringen van de school.
- Hoe komt de aanvraag tegemoet aan de specifieke behoeften en context van de scholen, de instellingen voor hoger onderwijs en de academie in kwestie?
- Worden er initiatieven genomen om leerlingen basis- of secundair onderwijs naar het deeltijds kunstonderwijs toe te leiden?
- In welke mate worden leeractiviteiten die het cultureel bewustzijn en de culturele expressie verhogen geïntegreerd in of sluiten ze aan bij het lesgebeuren ?
- Het procentueel aandeel van kinderen die beantwoorden aan SES- en GOK-indicatoren of de deelname van een school voor buitengewoon onderwijs aan het saemnwerkingsinitiatief.
- Wanneer er wordt samengewerkt met een externe partner, hoe krijgt deze samenwerking dan vorm?
- Er wordt gestreefd naar een evenwichtige verdeling van de lokale samenwerkingsverbanden over de verschillende onderwijsnetten.